livstecken

Publicerad 2013-09-16 20:13:33 i Allmänt,

Öh, jo, jag lever för övrigt. Har bott in mig på riktigt i textilstaden/skulpturstaden Borås som är betydligt roligare än vad jag trott. Min lägenhet är awesome, jag har träffat otroligt trevliga bibliotekarier och jag är boss över mitt eget, nyinhandlade diskställ. Stadsbiblioteket är gudomligt, jag kan gå hem från centrum mitt i natten i högklackat på 25 min och jag har precis fullbordat en hemtentamen om vetenskaplighet, användarcentrerad design och informationsarkitektur, två dygn innan deadline, woop woop! Har grav kodabstinens, då första kursen var/är väldigt teoretisk men det kommer ju så småningom. Så livet går fint på Östermalm. Har haft föreläsningar från 10 till 16 idag så nu är det läge för english breakfast, min allra ulligaste filt och några avsnitt av dr who. Konsumerar enorma mängder kaffe och så har det blivit en del rödvin, vill inte ens tänka på vilken nyans mina tänder kommer ha antagit efter tre års studentliv, men man får ju ta problemen när dom kommer.Studieteknik: Asfancy termos med katter, dumbledore i hotpants och diverse internskämt om bland annat Lord Byron (fråga inte) från gymnasietiden.Myser runt i dansk handstickad episk ulltröja utan passform.Studentlivet: Kaffe, knäckebröd, kurslitteratur. (Observera den blå markeringspilen.) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olga

Formgivningsfreak, blivande webbredaktör, hobbyillustratör, mysmästare, matvrak, hob i exil. En mikroskopisk prick på en mikroskopisk prick i universum, men man får ju göra det bästa av situationen. Jag ägnar huvudsakligen min begränsade tid på jorden åt att mysa med typsnitt och kod, måla tvåhövdade albinokråkor, läsa sönder sagan om ringen, citera liftarens guide till galaxen och laga paj på lediga stunder.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela