drakkatt

Publicerad 2013-06-13 18:23:30 i Allmänt,

Pysslade ihop ett gratulationskort till före detta klasskompis som är lika besatt av drakar och katter som jag. Ska bli en crazy cat lady när jag blir stor, men hade hellre blivit crazy dragon lady, a la huset targaryen. Använder mig av game of thrones-referenser som ingen begriper sig på i mitt dagliga tal, spenderar så mycket tid i västeros att jag snart borde adressändra. Tur att min umgängeskrets är tolerant och tålmodig med mina små besattheter. Tillbringade gårdagskvällen med 29krsrödvin och lärde mig vika rosor av svarta servetter i trevligt sällskap och fantastisk nyadopterad guldkjol (som förresten matchar 'A Dance with Dragons'!!).
Har dessutom fått nåt anfall och typ nästan ägnat mig åt heminredning i mitt rum (hör och häpna), nu kan man med lite fantasi få intryck av att stället faktiskt är bebott. (Gardiner är dock fortfarande överskattat dammsamlande trams.) Turkos drömfångare från vän, foton från fotouställning på hjälmared, tavlor från föräldrarna. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olga

Formgivningsfreak, blivande webbredaktör, hobbyillustratör, mysmästare, matvrak, hob i exil. En mikroskopisk prick på en mikroskopisk prick i universum, men man får ju göra det bästa av situationen. Jag ägnar huvudsakligen min begränsade tid på jorden åt att mysa med typsnitt och kod, måla tvåhövdade albinokråkor, läsa sönder sagan om ringen, citera liftarens guide till galaxen och laga paj på lediga stunder.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela