om Västeros och Borås

Publicerad 2013-07-08 18:08:30 i Allmänt,

Detta magnifika lilla bokberg med tillhörande karta är nu i min ägo! Kom extremt lägligt då jag sorterat enorma mängder landstingstvätt i mitt anletes svett sedan kl 6 imorse (varför sova när man kan vara vaken?).
 
Har äntligen löst boendefrågan (fanfarer och trumpeter) och börjar mysa lite bara vid tanken på mitt kommande krypin och hur jag ska pynta det. Det kommer bli 27 episka kvadratmeter! Det är 2 km nedförsbacke till biblioteket och jag har egen dusch, kan knappast bli bättre. Ett lugnt studenthus med många textilare, lummig skog runt omkring, lagom långt till högskolan och jag har en kombinerad kokvrå/hall att fylla med konstiga kaffekoppar som matchar diskproppen, om jag vill. Kan koka min egen lemoncurd mitt i natten om andan faller på. Är fortfarande lite i chocktillstånd. Det går plötsligt typ bra, med saker och ting. T om håreländet har börjat växa ut och nästan se uthärdligt ut.  
 

Kommentarer

Postat av: Fetmjölk

Publicerad 2013-07-09 22:42:12

AH!!! Grattis till boendet! Och du är himla snygg på den bilden också!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olga

Formgivningsfreak, blivande webbredaktör, hobbyillustratör, mysmästare, matvrak, hob i exil. En mikroskopisk prick på en mikroskopisk prick i universum, men man får ju göra det bästa av situationen. Jag ägnar huvudsakligen min begränsade tid på jorden åt att mysa med typsnitt och kod, måla tvåhövdade albinokråkor, läsa sönder sagan om ringen, citera liftarens guide till galaxen och laga paj på lediga stunder.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela