pyssel

Publicerad 2013-04-17 13:11:00 i Allmänt,

Mysmysmys! Jag blir alldeles salig av vektorgrafik, typsnitt och tusen nyanser av grått och blått, varsamt kombinerade. Jag har absolut ingen aning om vad jag gör, om det är hyfsat eller helt åt helvete, struntar högaktningsfullt i det. Igår tillkännagav jag i en datasal fylld av bittra klasskamrater att jag ska gifta mig med Illustrator. Är nyförälskad, svävar på rosa moln och skulle utan tvekan försumma såväl socialt liv som sömn och nästan några måltider bara för att mysa till det med övertoningar och fästpunkter. Vi kommer förmodligen få konflikter och sjuårskris och allt möjligt så småningom, men just nu är jag bara lycklig. Vi kommer få så fina barn ihop, när jag lärt mig lite mer.
 
I begynnelsen var InDesign och en viss liten uppgift då man skulle skapa en karta till sin favoritplats och visa vägen dit med en linje ritad med ritstift. Slet mitt hår med de förbannade armarna och kurvorna, men redan då blev jag lite kär. Idag är det jag och vektorgrafiken, forever. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olga

Formgivningsfreak, blivande webbredaktör, hobbyillustratör, mysmästare, matvrak, hob i exil. En mikroskopisk prick på en mikroskopisk prick i universum, men man får ju göra det bästa av situationen. Jag ägnar huvudsakligen min begränsade tid på jorden åt att mysa med typsnitt och kod, måla tvåhövdade albinokråkor, läsa sönder sagan om ringen, citera liftarens guide till galaxen och laga paj på lediga stunder.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela