gratis vektorgrafik!

Publicerad 2013-04-17 21:24:12 i Allmänt,

Jag har laddat ned ett gratisprogram för vektorgrafik (lite b-illustrator med andra ord) och det är fantastiskt. Kommer inte vara kontaktbar, produktiv eller tillgänglig de närmaste veckorna. Programmet heter Inkscape och det tar ett tag att vänja sig vid det om man är van med Illustrator, men när man hittat det viktigaste är det väldigt snällt. Och gratis, inte att förglömma! Håhå! I ren glädjeyra slängde jag ihop en skäggprydd man och skrev något nonsens för att testa typsnitten och än så länge verkar det synnerligen lovande. Yes, sömn är bra också, har jag hört...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olga

Formgivningsfreak, blivande webbredaktör, hobbyillustratör, mysmästare, matvrak, hob i exil. En mikroskopisk prick på en mikroskopisk prick i universum, men man får ju göra det bästa av situationen. Jag ägnar huvudsakligen min begränsade tid på jorden åt att mysa med typsnitt och kod, måla tvåhövdade albinokråkor, läsa sönder sagan om ringen, citera liftarens guide till galaxen och laga paj på lediga stunder.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela