but gravity always wins

Publicerad 2011-05-18 21:38:32 i Allmänt,



radiohead- fake plastic trees

Jag har tillbringat denna dag i mitt liv i det obehagliga tillstånd som följer efter ett nationellt prov med att lyssna på Arcade Fires nya album, det är fasansfullt fint, med vit akrylfärg över armarna och håret hoptovat i en mindre presentabel nu-jäflar-knut p ga ett antal deadlines som är i antågande, målar harar som pysslar med diverse dödssynder (som t ex äta glass). Försöker anamma en positiv livssyn och förneka det som har hänt, genom att fokusera på lukten av regn, ljudet av knastrande ved, spillkråkan jag såg på dagens promenad.

Det hjälpte inte ens att jag skrev mitt prov invirad i älsklings-får-filten, med kladdkaka och kaffe tillgängligt. Det gick likväl åt skogen. Jag hade iochförsig aldrig planerat att bli matematiker och ägna mig åt att bevisa Pythagoras sats eller räkna ut hållfastheten på broar. Men jag trodde att jag och Matte B hade en fungerande relation, präglad av ömsesidig respekt och att vi hade ganska trevligt ibland, då jag hade sovit och hade english breakfast tillgängligt. Det var en illusion. Min nuvarande plan med livet är att bli alv och vandra barfota genom fagra äddellövskogar med silverbroderad mantel. Behöver man matte C för det månntro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olga

Formgivningsfreak, blivande webbredaktör, hobbyillustratör, mysmästare, matvrak, hob i exil. En mikroskopisk prick på en mikroskopisk prick i universum, men man får ju göra det bästa av situationen. Jag ägnar huvudsakligen min begränsade tid på jorden åt att mysa med typsnitt och kod, måla tvåhövdade albinokråkor, läsa sönder sagan om ringen, citera liftarens guide till galaxen och laga paj på lediga stunder.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela