naturromantik

Publicerad 2011-06-04 20:35:57 i Allmänt,




Jag åkte på semester med min kära familj och tillbringade två och en halv dag i naturreservat av alla de sorter, vandrandes genom kohagar, spanandes på sothöneungar (de har rött hår på huvudet!), klättrandes bland klippor så vackra att de liknade ett nationalromantiskt måleri. Allting liknar tolkien-landskap när jag är inne i den värsta/bästa totala utflippade nördningen någonsin, jag tänker bara på alvkappor och toviga skägg. I vilket fall, trakten mellan Skara och Skövde är det finaste jag någonsin upplevt. Bland alla naturreservat trängs syrénhäckar, rangliga föl och böljande ängar, grusvägarna ringlar sig fram. Uhuhuhu. Man kunde dricka porlande källvatten som sipprade ut från berget, bara det liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olga

Formgivningsfreak, blivande webbredaktör, hobbyillustratör, mysmästare, matvrak, hob i exil. En mikroskopisk prick på en mikroskopisk prick i universum, men man får ju göra det bästa av situationen. Jag ägnar huvudsakligen min begränsade tid på jorden åt att mysa med typsnitt och kod, måla tvåhövdade albinokråkor, läsa sönder sagan om ringen, citera liftarens guide till galaxen och laga paj på lediga stunder.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela