teaparty med mera

Publicerad 2011-04-09 12:04:40 i Allmänt,




Det är mycket nu, med allting. Som tur är finns mina klassmänniskor, te, blåbärsscones och lemoncurd för att lätta upp den allmäna världsångesten! Alla revolutioner byter ut ett helvete mot ett annat, allting kommer ruttna och dö och den enda anledningen till att jag överhuvudtaget existerar är att jag ska fortplanta mig, vilket jag inte har någon lust med. Därför får man fokusera på det trevliga i livet, som konsten, solljuset och hur trevligt det är att traska genom göteborg med turkos trenchcoat, moderns solglasögon och death cab for cutie - summerskin i öronen.

Igår satt jag och mina klasskompisar på illustrationen och drällde silverglitter, tusch och akvarell i en salig blandning av allt som är trevligt. På naturkunskapen fick vi skåda diabilder av älgar och björnar och parasitorkidéer i Alaska, det var oerhört vackert och gav tillbaka lite livslust. Något som kan behövas. Jag saknar riktning, mål och vilja för tillfället. Det kan ha en koppling till att vi marscherat igenom två världskrig + ryska revolutionen i historian. Alla dödstal och unga stiliga män som lemlästas gör mig alltid väldigt skev och tom. Speciellt skyttegravarna.

Kommentarer

Postat av: Nicole

Publicerad 2011-04-12 13:45:40

Åhh vad mysigt det ser ut <3 Nästa teaparty tänker jag bannemej inte vara sjuk!!



Ush ja, världskrig och skyttegravar får en inte direkt att tänka positivt som mänskligheten.. Men man får hoppas på att vi faktiskt någongång lär oss av våra misstag..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olga

Formgivningsfreak, blivande webbredaktör, hobbyillustratör, mysmästare, matvrak, hob i exil. En mikroskopisk prick på en mikroskopisk prick i universum, men man får ju göra det bästa av situationen. Jag ägnar huvudsakligen min begränsade tid på jorden åt att mysa med typsnitt och kod, måla tvåhövdade albinokråkor, läsa sönder sagan om ringen, citera liftarens guide till galaxen och laga paj på lediga stunder.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela