Om att sakna hösten

Publicerad 2013-06-20 22:25:00 i Allmänt,

Saknar den där krispiga septemberluften, saknar studiemotivation och nya skrivblock, trattkantarellsmörgåsar och min ganska omfattande halsdukssamling. Vill sparka i löv och skriva prydliga anteckningar. Vill rota runt på myrorna i borås efter den perfekta sherlock-holmes-rocken i svart ull (man behöver alltid en jacka till). Vill hitta någon konstig studentförening, helst tolkien-relaterad. Vill pyssla i ordning min lilla kokvrå och köpa kaffekoppar som matchar mina turkosa tallrikar (har citruspress, elvisp och pajform men inte en enda kopp). Vill mysa med lagom klurig kod (hade sådan svår kodabstinens att jag anmälde mig till en sommarkurs på halvfart i programmering och det har lindrat mina besvär något). 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olga

Formgivningsfreak, blivande webbredaktör, hobbyillustratör, mysmästare, matvrak, hob i exil. En mikroskopisk prick på en mikroskopisk prick i universum, men man får ju göra det bästa av situationen. Jag ägnar huvudsakligen min begränsade tid på jorden åt att mysa med typsnitt och kod, måla tvåhövdade albinokråkor, läsa sönder sagan om ringen, citera liftarens guide till galaxen och laga paj på lediga stunder.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela